Rustig weekje maar veel gedaan! - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu Rustig weekje maar veel gedaan! - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu

Rustig weekje maar veel gedaan!

Door: Carmen Kemp

Blijf op de hoogte en volg Carmen

15 Juni 2012 | Verenigde Staten, Winter Park

Het was weer een lekker kalm weekje waarin in niet al te veel heb gedaan....Uhm

Julia was nog 2 dagen met mij samen dus heb mijn vrije tijd met haar samen doorgebracht. Ik moet toegeven dat ik het meeste van de afgelopen week niet meer kan herinneren;) Wat ik nog wel weet was dat ik maandag de halve dag met Marzia aan de telefoon heb gehangen omdat ze eindelijk de knoop had doorgehakt om definitief naar huis te gaan en niet voor een nieuw gezin te kiezen. Ik was redelijk gechoqueerd door dit besluit en heb daarom 's avonds met haar afgesproken. We zijn naar de MacDonals geweest en we hadden geen idee waar:D Marzia had mij getrakteerd omdat ik haar altijd ophaalde en overal heenbracht. Geen probleem voor mij want ik had niet voor de benzine betaald en dat wist ze ook, maar toch stond ze erop. Tijdens ons bezoekje geskyped met onze hotelgenoot uit Stamford die nu in North Carolina zit. Haar ervaring waren niet al te best tot zo ver en zij zit dus ook na te denke over remachen. Om 11 uur Mazia weer naar huis gebracht en direct mijn bedje ingedoken.

Dinsdag ochtend ben ik begonnen met werken om een uur of half 8 toen samen met Luke zijn tas ingepakt voor zijn zwemkamp. Als een kind naar kamp gaat krijg je een hele lijst mee met dingen die meegenomen moeten worden. Dat heeft zo zijn voordelen want zo hoef je niet zelf alles te bedenken. Het nadeel is dat alles gelabeld moet worden en dat is dus een hele hoop. Een ander nadeel was dat de labels die normaal gebruikt worden nog niet binnen waren (de opstrijkbare) ik alles met de hand op een stukje tape moest schrijven. Het was echt en nachtmerrie, maar ik had verder toch niets te doen dus lekker relaxt mijn ochtend begonnen. Ik vond het wel onnozel werk want waarom zou je iemand zijn sokken gaan tapen als je weet dat het toch niet blijft zitten, de oplossing: op de onderkant van de sok schrijven met een watervaste stift! dit scheelt een hoop knip en plakwerk! Alle zwembroeken, caps, duikbrillen en zelfs de haarborstel en handdoeken moesten allemaal voorzien worden van een label. Om 11 uur moest ik Julia naar het vliegveld brengen want haar jaar zit er op en zijn gaat na de zomer in Wenen studeren. Luke had om 12 uur een playdate met een vriendje en ze gingen samen bowlen. Dit hield in dat ik pas na 14u hoefde te beginnen. Ik was om 12 uur weer thuis na mijn ritje naar het vliegveld en heb lekker geluncht. Krijg ik om half 2 een smsje dat Luke nog gaat spelen na het bowlen dus ik hoef pas om 15 uur weer terug te komen. Lekker is dat weer net niet genoeg tijd om iets ''leuks'' te gaan doen dus dan maar snel de boodschappen. Ook nog met mijn goede vriendin Marzia gebeld want zij heeft besloten om naar 1 maand in Florida terug te keren naar Italië. Ze had net haar vlucht geboekt voor de volgende dag om 18 uur. Ik heb haar aangeboden om gezellig bij mij te slapen die avond en natuurlijk vond ze dat een beter idee dan bij ex-hostparents te slapen. Na mijn telefoongesprek maar wachten tot Luke eindelijk thuis kwam. Om iets voor 15 uur sta ik klaar om de deur uit te gaan krijg ik een telefoontje dat Luke rond 15.30 thuis is! Ik de tv maar weer aangezet want wat kan ik anders gaan doen in die 30 min. Uiteindelijk toch nog een extra 10 min moeten wachten tot hij thuis was, maar ik was inmiddels al weer begonnen met labelen van zijn kleding want ik wou op tijd klaar zijn voor als Marzia komt. Rond een uurtje of 4 kom ik er achter dat mijn community counselor ons een bezoekje komt brengen. Normaal gesproken hoor je dit gesprek 2 weken na aankomst te hebben, maar omdat ik de luxe positie heb dat ik 1 week overlapping had met Julia en daarna 2 hele relaxte weken alleen heeft ze dit uitgesteld tot bijna 4 weken. Maarja het was dus 16u en Luke moest naar zwemtraining. Ik lekker mijn laptop meegenomen en de aflevering van GTST en the Young and the Restles terug gekeken. (Zijn tas was inmiddels dus al ingepakt). Hij was om 18u klaar met de training en om half 7 kwam Hilary al dus moesten we snel naar huis en omkleden. Het gesprek met Hilary duurde ongeveer 2 uur waarvan 20 mijn over mij want de meeste dingen waren vanzelfsprekend bij mijn familie vanwege hun enorme ervaring met au pairs. Het grootste gedeelte van het gesprek ging over Marzia en een andere au pair die bij mij in de straat woont en al na 1 week naar huis werd gestuurd! Zij was eerder die dag om dezelfde tijd dat ik Julia naar het vliegveld bracht ook naar het vliegveld vertrokken. Verder werden er bij het gesprek nog want punten onder de aandacht gebracht en het contract ondertekend. Hilary is nog even mee naar mijn huisje gelopen waar ze mijn nieuwe interieur heeft bewonderd voor nog eens 30 min want ik moest even wat frustraties uiten. Ze begreep gelukkig alles en steunde me heel erg en gaf me nog een paar goede tips. Na het vertrek van Hilary heeft Mazia mij haar hele hebben en houwen gegeven van douchegel tot aan tassen. We hebben de hele avond nog gekletst en ik ben ''op tijd'' naar bed gegaan omdat ik de volgende ochtend mijn familie naar het vliegveld moest brengen.

Woensdag ochtend mijn wekker gaat om kwart voor 5, veel te vroeg!!! Maar ik moest er toch echt uit om om 5 uur Luke wakker te maken. Dat was nog een hele opgave, hij heeft zichzelf aangekleed in bed en kwam er pas uit toen het ontbijt klaar was en ik had het ook zo gedaan;) Om half 6 hadden Luke en ik alles in de auto gestopt en was het wachten op de rest van de famille! Echt waar wij waren als eerste klaar! Om 5.50 zaten we in de auto op weg naar het vliegveld. Craig deed de auto aan en Luke en ik wisten allebei wat er zou gaan gebeuren. Wij hadden die dag ervoor zijn school CD geluisterd en we waren gebleven bij het nummer I'm sexy and I know it, voor de genen die het liedje niet kennen ik denk dat de titel genoeg zegt! En niet alleen het nummer was waar we ons druk om maakte maar ook het volume stond redelijk hard (niet voor ons maar wel voor ouders om half 6 's ochtends). Luke en ik lagen in de slappe lach achter op de bank en Craig draaide direct de muziek uit en zo bleef het stil voor 1 minuut totdat Monty de muziek weer aanzette. We besloten te beginnen bij het eert nummer omdat dit de klassen CD van Luke was en hij graag aan zijn ouders wou vertellen welke nummers er op stonden. Het leuke was dat nummer 1 Party rock was en dus ook een heerlijk nummer als je wilt wakker worden. Omdat Monty eindelijk vakantie heeft had ze wel zin in een feestje en deed de muziek lekker hard waarop Craig het volume direct weer uitdeed want dit is niet zijn muziek stijl en zeker niet op de vroege ochtend. Zo hebben we de gehele rit aan de volume knop moeten draaien alleen bij het ergste nummer op de CD van Jonny Cash mocht de muziek op een redelijk niveau aanblijven. Gelukkig hadden we Monty voorin die ervoor zorgde dat we toch nog een feestje konden maken in de auto! Iets na 6en gearriveerd op het vliegveld en afscheid genomen. Toen ik om 6.45 weer thuiskwam ben ik in bed gaan liggen en er pas weer om 10 uur uitgekomen. Marzia en ik hebben de hele dag samen doorgebracht en ik heb haar 's avonds naar het vliegveld gereden. Na het afscheid voor het eest helemaal alleen thuis. Het is best een raar idee dat je voor 2 huizen moet zorgen en een kat! Het was de hele week k*t weer dus ik hoefde geen planten water te geven! Maar ik kon dus ook niet veel dingen doen. Vrijdag avond naar de Dollarmovies geweest met 4 andere au pairs en de film The Lucky One gezien. Leuke film, gezellige avond.

Zaterdag middag vanaf 12 uur achter de Skype om samen met mijn ouders, zusje, oom, tante en nichtje de wedstrijd Nederland - Denemarken gekeken wat een vreselijke wedstrijd was. Daarna nog een wedstrijd gezien en om 4 uur gestopt met skypen om snel wat boodschappen te doen voor mijn movie night. Om 7 uur kwamen er 3 au pairs, maar door wat vertraging pas de eerste film om 8 uur gekeken. Black Swan, nog nooit zo'n verwarrende film gezien, mooi maar bijzonder. Daarna waren we toe aan een iets luchtere film, What's Your Number? De meiden gingen om een uur of 12 weer naar huis. Zondag naar Gatorland geweest met 2 au pairs. Was heel erg leuk en gezellig. Nog op de foto geweest met een slang en alligator. En 3 shows gezien met alligators en een paar reptielen. Om 5 uur naar Downtown Disney geweest om in the House of Blues wat te eten. Later kwam Thays langs die een hele vermoeiende dag had gehad met een andere vriendin. Toen we om 21u naar huis wouden begon het heel hard te regenen (dit filmpje staat op Facebook). 's Avonds nog een film gekeken, the Green Lantern, geen goede film. Maandag naar Kelly Park geweest met Lena en haar girl, Leti en haar boy en Camille met haar 2 girls. Kelly Park heeft een heel mooi riviertje waar je met een tube ingaat en dan 10 min lang wordt meegenomen door de stroming. Een super mooie omgeving en de foto's staan op Facebook. Om 13 uur naar huis gegaan omdat ik nog moest leren voor mijn Florida drivers lisence. 's Middags begon mijn mobiel raar te doen en had ik geen bereik meer. Ik moest Monty 's avonds ophalen van het vliegveld dus heb die telefoon wel nodig. Ik om 20 uur nog maar weer eens naar altamonte mall gereden naar de at&t winkel. Daar hebben ze de batterij eruit gehaald en wat blijkt nu de telefoon heeft waterschade dus de vraag is nu hoelang hij het vol gaat houden. Daarna nog snel naar de Apple store geweest omdat mijn headphone niet meer in mijn iPod wou er zat iets om maar ze wisten niet wat dus ik moest een afspraak maken en dan woensdag maar weer terug komen. Ik was om half 10 thuis en zat om 22.15 in de auto op weg naar het vliegveld om Monty op te halen. 12 uur thuis en nog even geleerd voor mijn rijbewijs.

Dinsdag ochtend om 9 uur wakker, ontbeten en daarna tot 12 uur in bed geleerd voor rijbewijs want heb om 15u de toets. Om 12 uur gedoucht en opgemaakt voor de foto wat heel belangrijk is! Daarna nog weer even geleerd. Om 15u de test en gelukkig ben ik geslaagd en krijg ik volgende week mijn rijbewijs toe gestuurd. 's Avonds weer een film gekeken. Woensdag ochtend naar de Apple store geweest om mijn iPod te laten repareren. Wat was nu het geval, ik heb een redelijk nieuwe tas en dan heb je altijd zo'n zakje met van die doorzichtige korreltjes erin die vocht opnemen in de tas. Dit zakje was opengebroken en de balletjes zijn in de input van mijn iPod terecht gekomen en daardoor kreeg ik mijn headphone er niet in. Maar gelukkig is nu alles opgelost en kan ik hem gewoon weer gebruiken. 's Middag de wedstrijd Nederland - Duitsland gekeken ook weer via de skype, maar over deze wedstrijd wil ik het liever niet hebben. Ben zwaar vernederd door het Nederlandse team tegenover mijn Duitse au pair vriendinnen. Om 19u afgesproken met Rebecca in Downtown Disney om kaartjes te kopen Cirque du Soleil. Direct daarna doorgereden naar Thays's vejaardags feestje in Bahama's breeze on International Drive. Wat ook weer super gezellig was. Vanochtend heerlijk in bikini in de zon gelegen en de film Red Riding Hood gekeken met Amanda Seyfried, wat een leuke film was. Daarna nog wat boodschappen gedaan bij Aldi en naar de bib geweest om de dvd's terug te brengen. Om half 6 afgesproken met Lieze om wat te gaan eten in Balton Park, maar eerst naar Target om een nieuwe bikini te kopen 2 nieuwe ringen. Daarna bij de lokale mexicaan gegeten en om 22u weer thuis. Daarna de film Iron Man gekeken op tv en tegelijkertijd dit verslag getypt. Ga nu maar eens slapen want het is inmiddels 10 over 2 midden in de nacht:) En morgen ga ik naar Cirque du Soleil!!!! Heb er zo veel zin in :D

  • 15 Juni 2012 - 08:33

    Wendy Hof:

    Wat een week weer. Ik krijg de indruk dat je meer chauffeur bent dan au pair. Gelukkig voor je dat je geslaagd bent (anders kon je ze niet meer heen en weer rijden). Heb je je ritme al wel te pakken en hoe voel je je zelf in deze positie. Wie is Monty? Je merkt aan je verhalen dat het echt totaal een ander levensritme is. Heb je goede contacten met je au pair gezin? Wacht vol spanning op je volgend verslag.

  • 16 Juni 2012 - 11:41

    Oranda:

    Gefeliciteerd met je rijbewijs! je moet ook veel chauffeuren of niet? zo lijkt het wel.
    Helemaal ingeburgerd daar?
    veel succes en plezier nog
    leuk al je verhalen en belevenissen te lezen :)

    gr oranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winter Park

Als Au Pair naar Orlando

Recente Reisverslagen:

20 September 2012

Rematch en Stress!

14 September 2012

2 week vrij en een twist

03 Augustus 2012

Het weerzien van familie!

25 Juni 2012

Weer wat ''gewerkt''

15 Juni 2012

Rustig weekje maar veel gedaan!
Carmen

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 18155

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 27 Mei 2014

Als Au Pair in Tiburon, California

07 Mei 2012 - 07 Juni 2013

Als Au Pair naar Orlando

Landen bezocht: