2 weken in het kort - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu 2 weken in het kort - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu

2 weken in het kort

Door: Carmen Kemp

Blijf op de hoogte en volg Carmen

03 Juni 2012 | Verenigde Staten, Winter Park

Het moest er toch maar weer eens van komen een volgend verslag.

Het is mijn eerste week alleen en was ontzettend nerveus. Tijdens het ochtend ritueel een aantal dingen vergeten zoals de vitamines of tanden poetsen, ach een keer vergeten daar ga je gelukkig niet dood aan:)
Na 1 keer in de auto rijden met Craig kon ik Luke zelf overal heen rijden wat een stuk ontspannender was. Zoals iedere morgen brengt Craig Luke naar school toe, maar hij moest zijn eigen auto naar de garage brengen dus ik moest achter hem aan rijden om hem daar weer op te pikken. We moesten de rest van de dag ''mijn'' auto delen. Ik ben 's ochtends naar Panera geweest om samen met Marzia voor onze driver license te studeren. Ik om half 12 in de auto terug naar huis zie ik halverwege de rit een papiertje onder mijn ruitenwisser. Zal het een flyer zijn of iets anders. Bij thuiskomst snel gekeken wat het was en ja hoor een bekeuring $25,-. Ik had geen flauw benul waar het nu voor was, dus ik aandachtig de bekeuring doorlezen en daar stond het onderaan 'een een richtingsstraat ingereden'?! Hoe kan dat nu, ik reed op tomtom en die weet heus wel welke straat je wel en niet mag inrijden. Ik moest Luke zijn was nog doen dus heb stilletjes heb de was gedaan, mezelf de denktijd gunnen hoe ik dit nu tactisch kan aanpakken. Bij de tweede binnenkomst direct '' ik heb een bekeuring''. Ja ik weet het toch niet zo tactisch als ik had gepland. Craig direct, geweldig, goed gedaan! Monty bekeek de bekeuren en wat blijkt nu ik stond te ver van de stoep af geparkeerd! Tja daar kun je hier in Amerika dus ook een bekeuring voor krijgen. File parkeren is al niet mijn sterkste punt en dan ook nog eens met een Kia Sorento wordt het toch allemaal wat lastiger. Monty zei dat zij er ook wel eens een paar heeft gehad op Park ave dus het was oké. Cheque in het envelopje en op de post. Zonde van de $25 maar het had erger gekund. Woensdag om 9u de theorie test, ik heb niet goed geleerd dus ga van het ergste uit. Al mijn gegevens worden ingevoerd en ik mag bij de 7e computer inloggen. Het is totaal anders dan in NL, je hebt hier totaal geen privacy en als je wilt kun je gewoon spieken geen hond die het opmerkt. De vragen waren kut dus na 14 vragen was het al over. De borden test was zo simpel dat ik 15 uit 15 had maar daar had ik nu geen drol meer aan. Diep teleurgesteld in mezelf, maar kan er nu niets meer aan doen. Nog geen nieuwe afspraak gemaakt moet me namelijk eerst mentaal gaan voorbereiden.
Donderdag hoefde Luke maar een halve dag naar school dus om 12 uur stond ik bij de school om hem naar zijn eindejaars feest te brengen bij een klasgenoot. De moeders bleven daar en ik dus ook, zag er heel erg tegen op want wat moet ik daar nu als au pair zijnde tussen al die fancy moeders. Het viel gelukkig heel erg mee en de moeders waren heel erg aardig. Het huis was immens groot en de tuin was onvoorstelbaar. Natuurlijk goed verzorgd met eten en drinken en de kinderen vermaken zich wel. Om half 4 naar huis gegaan omdat hij om half 5 zwemles had. Uiteindelijk geen zwemles want hij had het al zo druk gehad vandaag. Vrijdag vertrekken ze naar Ormond Beach omdat Luke een swim meet heeft. Vrijdag dus niets gedaan want zijn ouders waren thuis. Zaterdag ochtend naar Altemonte mall geweest om mijn MacBook Pro te kopen! Eindelijk maar toch mijn eigen laptop. Zondag met Marzia naar het zwembad in Lake Mary geweest, het weer was bagger en het begon zelf te regenen. Daar gaat ons ochtendje zonnen! Nog even naar Panera geweest voor een bagel en naar Ross voor jurkjes daarna naar Altemont mall want daar zouden we een andere au pair ontmoeten uit onze groep. Leti is een au pair uit Mexico en zij heeft hiervoor al een jaar in de DC omgeving als au pair gewerkt. We zijn 's avonds naar de film the Avengers geweest en hij was geweldig! Marzia bleef die avond bij mij slapen. Maandag was het Memorial day en waren de meeste Amerikanen vrij, ik dus niet als niet Amerikaan. Monty en Craig gingen naar de Film toe dus moest ik werken van 14-18u, Marzia is in mijn appartement gaan slapen. Nadat ik vrij was zijn we naar Subway gegaan om te eten en daarna naar Menchie's voor onze frozen yoghurt, I love that place!!!! Dinsdag en Woensdag gingen zo snel voorbij dat ik geen idee meer heb van wat ik toen heb gedaan. Donderdag avond 11.30 Julia opgehaald van het vliegveld in Orlando. Om 1 uur in bed en de volgende ochtend om half 7 weer op, was een zware ochtend. Luke weer naar zwemtraining gebracht. Na training mocht Luke een spelletje spelen op zijn DS en ik zat er naast een van zijn boeken te lezen. Ik had het zo zwaar dat ik het boek weg moest leggen anders zouden mijn ogen ieder moment dicht kunnen vallen. Om half 1 zijn we met zijn allen uit lunchen geweest Monty kwam vanuit haar werk. Na terugkomst Luke zijn koffer ingepakt voor zijn weekend Daytona waar het een swim meet had. Om 15u vrij omdat ze die kant op gingen. De rest van de avond niets bijzonders gedaan. Zaterdag ochtend geprobeerd uit te slapen maar het is te licht in de kamer, het wordt tijd dat zo'n slaapmasker ga kopen. De hele ochtend met mensen aan het Skypen geweest daarna naar de Outlets geweest met Julia en hele mooie Converse sneakers gekocht voor 25 euro! Koopje! s' Avonds uitgeweest naar Grafitie Junction in Downtown Orlando met 8 andere au pairs was super gezellig en 's avonds bleef Thays een goede au pair vriendin van Julia bij ons slapen. De volgende ochtend weer geprobeerd uit te slapen maar werd om 8 uur al wakken. Ben in bed blijven liggen tot half 10. Heb toen ontbijt gemaakt en in bed opgegeten om 10.15 maar gaan douchen en de was gedaan. We hadden de hele zondag een cluster meeting/ afscheidsfeestje dus stonden we om 11.15 bij Maja op de stoep om haar op te halen. Maja woont een aantal huizen verderop en zij gaf 's middags het afscheidsfeestje. Om half 12 aangekomen bij Panera om met de hele groep te ontbijten. De meiden die binnenkort vertrekken moesten een speech geven en de jarigen van deze maand kregen cadeautjes (zie mijn facbook album). 's Middags naar het Morse Museum geweest waar ze de grootste Tiffany collectie van de US hebben misschien wel van de wereld. Was mooi maar niet echt mijn ding. Het is allemaal glaswerk van lampen tot decoratie hangers en raamstukken. Om half 4 waren we bij Maja thuis voor de Poolparty (zie foto's op mijn facbook) wat super gezellig was. Daar tot half 7 gebleven, om 7 uur zaten Julia, Thays en ik bij de lokale Amerikaanse pizzeria. Een eerlijke Pizza Hawaii gehad met ham en salami en een brownie met ijs als toetje. Om half 9 waren we weer thuis. Maandag om 8 uur beginnen dus dat valt wel mee!

  • 04 Juni 2012 - 06:01

    Oranda:

    Heey Carmen,

    Wat een belevenissen!!:) ook leuk dat je met de andere au pairs allemaal dingen gaat doen.
    Ben je daar ook nog aan het sporten?
    Je leert daar ckr goed rijden omdat je Luke elke heen en weer brengt, en helaas ondervind je ook wanneer je een bekeuring krijgt ;)
    Jammer dat je de test niet hebt gehaald hopelijk de volgende keer wel

    Heel veel plezier nog

    Succes groeten Oranda

  • 04 Juni 2012 - 17:50

    Roelf:

    Hier in nederland zou je er ook nog 6 euro bij moeten lappen voor de administratie kosten (afzetters!).
    Ik heb nog steeds geen behoefte aan facebook dus ik wacht wel tot je foto's op deze site zet ;-) .

    Good luck and have fun!

    Groetjes roelf

  • 04 Juni 2012 - 18:39

    Wendy Hof:

    Zo, je doet maar. Wat veel activiteiten in zo'n korte tijd. Heb je überhaupt nog wel tijd om te werken. De verjaardag van Ellen was heel gezellig. Het weer hier is bar en bar slecht. Koud en nat. We waren met Pinksteren even bij het meer in onze "COTTAGE". DAARNA WAS HET AL GAUW WEER TE KOUD geniet daar maar heel veel van het klimaat. Vergeet je lijn niet ivm. ijs. Gauw de foto's hier op de site zetten ik heb namelijk geen faceboek.
    Veel plezier en tot het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winter Park

Als Au Pair naar Orlando

Recente Reisverslagen:

20 September 2012

Rematch en Stress!

14 September 2012

2 week vrij en een twist

03 Augustus 2012

Het weerzien van familie!

25 Juni 2012

Weer wat ''gewerkt''

15 Juni 2012

Rustig weekje maar veel gedaan!
Carmen

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 18167

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 27 Mei 2014

Als Au Pair in Tiburon, California

07 Mei 2012 - 07 Juni 2013

Als Au Pair naar Orlando

Landen bezocht: