Het is net als bestellen bij de McDrive! - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu Het is net als bestellen bij de McDrive! - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu

Het is net als bestellen bij de McDrive!

Door: Carmen Kemp

Blijf op de hoogte en volg Carmen

18 Mei 2012 | Verenigde Staten, Winter Park

Het heeft even geduurt maar hier is het dan mijn tweede verslag! Het wordt wel een lang verslag omdat het al een week geleden is!

Ik ben dus inmiddels aangekomen in Orlando (suprise, suprise) en alles gaat volgens plan. Meer hier over vertel ik later in het verslag.

Het was inmiddels woensdag en alweer een lange en vermoeiende dag. De dag begon om 7 uur, want we moesten om half 8 aan de ontbijt tafel zitten. Om half 9 begon de meeting, we hadden een Rode Kruis dag waarin ons alles werd verteld over EHBO. Ik weet nu hoe ik moet reanimeren als er iemand naast mij dood neervalt. Ook weet ik de Heimlich greep toe te passen en hoe ik hulp moet roepen, altijd handig! Gelukkig was de meeting ‘’al’’ om half 5 afgelopen omdat het meerendeel van de groep de city tour door New York ging doen. Ik ben niet geweest omdat het te duur was $65,- voor 4 uur in een bus zitten en als je er dan eindelijk uitmag heb je ook nog regen. Ik was de enige van mijn kamergenotjes die in het hotel bleef dus ben ik naar beneden gegaan om te gaan dineren. Kip op het menu met aardappeles en een koud stuk vlees, daar had ik dus echt geen zin in! Ik weer naar boven gelopen jas aangetrokken en ( omdat het niet regende in Stamford) naar de McDondald’s gegaan! Even ter verduidelijking ik ben om half 7 ’s avonds in Stamford in mijn eentje naar McDonals’s gelopen wat minstends 7 minuten was. Maar het was het waard, ik liep daar over de hoofdweg met alleen mijn foto camera in hoes naar de grote gebouwen en roekeloose bestuurders te kijken. Waar ik niet aan gedacht had waren de grote aantallen dakloze mensen. Ik had wel nagedacht over de criminelen dus ik had geen tas meegenomen, maar de daklozen waren me even ontschoten. Het was nog hartstikke licht dus niets aan de hand, maar het gevoel zit soms niet helemaal lekker. Maar ondertussen was ik wel super trots op mezelf dat ik maar wel mooi even in mijn eentje naar de McDonald’s liep in de VS! Heb heerlijk kunnen genieten van mijn McNugget menu met icecoffee. Na een half uur weer veilig aangekomen in het hotel ben ik mijn koffer gaan inpakken/opruimen. Ter onstpanning maar even gaan zwemmen sinds ik geen sportschoenen mee had. Om nog even door te gaan in de ontspannings mode, pyjama aangetrokken en tv gekeken vanuit bed. De andere meiden kwamen om half 12 terug, maar tegen die tijd lag ik al heerlijk te slapen.

Donderdag eerder opstaan dan normaal omdat we maar een halve dag hadden. De meeting duurde tot 14u direct daarna kregen we groepen toegewezen waarna we in een bus naar LaGuirdia. Er moesten 4 meiden met Delta vliegen dus we waren om 16u op het vliegveld aangekomen. Er was een meisje van Columbia die naar Maine vloog en het andere meisje waren we al snel kwijt. Marzia en ik vlogen pas om 19.25 dus hebben we op het vliegveld pizza gegeten. Eenmaal aangekomen om 22.30 op vliegveld van Orlando werd ik opgehaald door Monty (hostmom) en Julia (huidige au pair) en heb ik een tekening gekregen van Luke met Carmen welcome home. Om 23u waren we in Winter Park en heb ik Craig (hostfather) nog snel even gesproken. Daarna ons huisje verkend en zijn we naar bed gegaan.

Vrijdag heb ik tot 10 uur uitgeslapen. Julia heeft ’s ochtends tot 8 uur gewerkt en is daarna tot 10 uur in bed blijven liggen. We hebben samen ontbeten in Panera dat is een amerikaanse La Place. We hebben de omgeving per auto verkent en zijn naar een drogisterij geweest om shampoo’s en andere cosmetica producten te kopen. Thuis aangekomen het huis bekeken. Het is een mooi huis niet te groot maar zeker niet te klein. Beneden een studie/thuisbioscoop, keuken woonkamer, eetkamer, toillet, laundryroom, logieskamer, slaapkamer Luke en boven 2 badkamers een voor hem en haar en de ouderlijke slaapkamer. Ze hebben een tuin aan het meer met een jacuzzi en een boothuis. Na de rondleiding mijn eerste was gedraaid in mijn nieuwe huis. Direct daarna kregen we te horen dat we het weekend naar het strand appartement gingen en onze koffers moesten pakken. Natuurlijk hebben we dit direct gedaan en ook Luke zijn koffer. Tegen de tijd dat alles klaar was gingen we Luke ophalen van school. Hij zit op een privé school wat heel normaal is in Amerika. Het is ongeveer 15 min rijden maar je mag pas om een bepaalde tijd naar binnen rijden want ze hebben een hek voor de ingang. Wat ik toen zag was echt verbazingwekkend. Zodra je het hek door rijdt krijg je een smal weggetje dat langs de vele schoolgebouwen gaat. Na 100 meter kom je uit op een soort pakeerplaats waar je als ouder niet mag parkeren. En nu komt het! Je moet een bordje laten zien met de naam van je kind erop. Je krijgt een nummer toegewezen en het kind wordt opgeroepen om naar dat nummer te komen. Je krijgt dan een kleine rondleiding door het complex en komt dan aan bij een rij nummers. Het zijn net bushokjes waar kinderen achter elkaar in de rij staan te wachten om in de auto te stappen. Als je als ouder bij het nummer bent aangekomen doet de lerares de deur op en stapt het kind in. Daarna kun je weg rijden. Het is net als of je een hamburger bij de McDrive besteld en 100m later kunt ophalen. Heb nog nooit in mijn leven zo iets gezien! Maar goed Luke zat in de auto en was heel blij mij eindelijk te ontmoeten wat ik wel bijzonder vindt want je zou denken dat een 10 jarige helemaal geen zin heeft om zijn nieuwe nanny te ontmoeten. Hij had eerst nog een half uur piano les. Daarna zijn we direct naar huis gereden en om 17u zaten we in de auto onderweg naar Ormond Beach. Anderhalf uur later gearriveerd, ze hebben en reddelijk groot appartement op 7 hoog dat op privé terein ligt met eigen zwembad en direct toegang tot het strand. Het appartement was denk ik door een meermin ontworpen want alles was van binnen in blauwtinten en geel met overal schilderijen van de zee en vissen zelfs de kunstwerken waren in het ‘’zee’’ thema verwikkeld. En ja zelfs het bestek had aan de onderkant het hoofd van een vis! Onze slaapkamer had een prachtig uitzicht over de zee. Nadat we gewent waren aan het appartement moesten we ons omkleden omdat we uiteten gingen in Stonewood. Het leuke van Amerika is dat als je een keer wat te drinken besteld kun je de hele avond gratis refill krijgen dus onbeperkt drinken en dat overal! Ik heb een lekker stuk steak besteld met gebakken aardappeltjes en broccoli. Ja mam ik kan best gezond eten! Heerlijk gegeten en lekker gekletst om half 10 lagen we op bed.

Zaterdag om half 9 opgestaan om met zijn vieren (zonder Julia) te gaan tennissen. Ik was best nerveus want ik heb al geen twee jaar meer getennist. Het ging best aardig maar wel verbrand. Tja dat krijg je ervan als je de kracht van de zon onderschat. Na het tennissen naar een diner gegaan om te ontbijten. Blueberry wafels met siroop, heerlijk! De rest van de dag aan het strand gelegen en visjes gevangen. Op een gegeven moment hadden we er zo veel dat kinderen ze wouden kopen. We hebben die dag $0.85 verdient! Natuurlijk gingen we nu ook weer uiteten. ’s Avonds met zijn alleen de film ’’ a knight tale’’ gekeken.

Zondag ochtend moeder dag geviert en ik heb mijn cadeautjes aan de familie gegeven. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan en hebben we geboggieboard. (weet niet eens of dat wel een woord is) Om half 2 hebben we alles ingepakt en zijn we weer naar Winter Park gereden. ’s Middags naar de Aldi gegaan om boodschappen te doen, jahh Aldi zit overal en het is zelfs nog goedkoper dan in Nederland. Nog even langs Ross gegaan, dat is een outlett voor Amerikaanse merkkleren en schoenen. Heb daar een paar hele mooie sleehakken gekocht voor $20,- terwijl ze normaal $60 zijn! ’s Avonds niets bijzonders meer gedaan.

Het verslag van maandag tot zondag volgt eind deze week! Anders wordt het te lang om te lezen.

Ik weet niet waneer ik foto’s kan uploaden ik wil namelijk wachten tot ik mijn eigen laptop heb.

Bedankt voor het lezen,
en tot het volgende verlag.
Xx Carmen

  • 19 Mei 2012 - 15:35

    Opa Kemp:

    Lieve Carmen,

    Wij hebben het verslag met veel plezier- en waardering gelezen. Een zeer goed verslag wat heel prettig leest. Vanzelsprekend wordt alles opgeslagen, zodat wij het vaker terug kunnen lezen.
    Heb je de DVD al ontvangen?
    Met belanstellingen kijken wij weer naar het volgende verslag. Bedankt voor het verslag.

    Groetjes van oma en opa Kemp

  • 19 Mei 2012 - 18:25

    Anniek :

    Hai,

    Leuk dat je het zo leuk hebt..
    Ja dat mooie weer heeft ook nadelen zoals verbrand worden.
    Koop maar snel een laptop dan kunnen we skypen.
    Trouwens geweldige titel.

    Xxx Anniek
    Je vriendin

  • 19 Mei 2012 - 19:22

    Oranda:

    Heey Carmen,
    Wat een verslag zeg!! wat je schreef heb ik ook nog nooit meegemaakt!!!
    Wat een belevenisssen, echt leuk om te lezen!! Hier begint het ook eindelijk een beetje op voorjaar te lijken. het begint steeds beter te worden hopelijk blijft het ook zo en gaat het straks zomer worden :)

    Heel veel plezier nog daar succes en ik verheug me op je volgende verhalen..

    have fun
    Gr Oranda

  • 20 Mei 2012 - 00:29

    Roelf:

    Wat een verhaal idd. Zeker leuk om te lezen! Wat is Amerika toch anders dan Nederland. En ik denk dat jou moeder best wel trots is dat je groente eet daarzo ;-p haha groetjes roelf

  • 20 Mei 2012 - 19:26

    Opa Dijkstra:

    Lieve Schat,
    Wij zijn blij dat je een goede reis hebt gehad en goed in Winter Park bent aangekomen,voor Oma al een hele geruststelling.Uit je verslagen lijkt het een beetje een vakantie resort mooi onderkomen aardige Familie,Luke eenaardige jongen,nice Car eerste week al een week-end trip to the Beach. Ikzal mij eens met die AU Pair organisatie in verbinding zetten of ze ook iets dergelijks voor Opa,s en Oma,s hebben(niet vliegen) Wel Carmen Hopelijk blijft alles zo plezierig als het aangevangen heeft,het zal je in elk geval weer een stuk Levenservaring brengen. Tussen haakjesals je van baan wilt veranderen kun je ook Reisverslagen gaan schrijven,dat doe je erg goed.Binnenkort zul je wel je eigen Laptop hebben zodat we mekaar weer via skype in de ogen kunnen kijken Groeten xx Oma Opa Dijkstra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winter Park

Als Au Pair naar Orlando

Recente Reisverslagen:

20 September 2012

Rematch en Stress!

14 September 2012

2 week vrij en een twist

03 Augustus 2012

Het weerzien van familie!

25 Juni 2012

Weer wat ''gewerkt''

15 Juni 2012

Rustig weekje maar veel gedaan!
Carmen

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 18168

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 27 Mei 2014

Als Au Pair in Tiburon, California

07 Mei 2012 - 07 Juni 2013

Als Au Pair naar Orlando

Landen bezocht: