Weer wat ''gewerkt'' - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu Weer wat ''gewerkt'' - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu

Weer wat ''gewerkt''

Door: Carmen Kemp

Blijf op de hoogte en volg Carmen

25 Juni 2012 | Verenigde Staten, Winter Park

Weer mijn eerste 'werkweek' sinds mijn hostparents terug zijn van hun vakantie in Utah.

Vrijdag tot zondag was ik nog alleen thuis, dus vrijdag avond naar Cirque du Soleil geweest met Rebecca! Het was echt super.
De show begon om 22u we spraken om 8.15 af voor het theater. Omdat we de tickets woensdag al hadden gekocht hoefden we niet in de rij te wachten en konden we direct doorlopen. Ik had al wat eterij meegenomen als echte Hollandse en Rebecca was nog in twijfel, maar de prijzen waren zo belachelijk hoog dat we ons eten hebben gedeeld. De show was echt super leuk, het begon met een introductie waarbij 2 clowns klungelige dingen deden zoals clowns horen te doen. Om iets over 22 uur begon de show, het is trouwens heel lastig om zo'n show te volgen want er gebeurt zo veel te gelijker tijd! De eerste act waren 2 koorddansers een man en vrouw die eerst alleen daarna samen en daarna op elkaar over het koort liepen. Het was indrukwekkend, maar ik werd er niet echt anders van. Als 2e act kwamen 2 Chinese mannen die op zeer hoog niveau aan het touwtje springen waren. Op de achtergrond waren 4 witten mannen ook een verhaal aan het vertellen waarbij 1 van de mannen heel klungelig was. Daarna ging er een man op een BMX fiets allemaal onmogelijke stunts uithalen en er kwam een andere man bij op een cross fiets die trappen op en af sprong. Het deed me heel erg denken aan een spelletje dat ik vroeger op de computer speelde waarbij je met een BMX fiets over een parcours van pijpen en planken moest rijden. Deze act werd gevolgd door 4 Chinese meisjes die met diabolo's te gekken trucs deden. Hoe flexibel en synchroon zij wel niet waren! Dat ding vloog meters in de lucht er werden een paar salto's en overslagen gemaakt en met het grootste gemak weer opgevangen! Zeker een van de hoogtepunten van de show. Tussendoor kwamen de clowns 'grappige' dingen doen en de vier witte mannen probeerden de show te volgen. Er kwam een jongleur die met 6 ballen tegelijk kon jongleren. Daarna met ringen gevolgd door kegels, tussen de benen door koppen en jongleren, brandende fakkels een hand en ga zo maar door. Je kunt je dus wel voorstellen dat ik na 3 verschillende patronen wel door had dat hij goed kon jongleren! Maar hij deed het natuurlijk geweldig want je doet het hem niet na! Na de jongleur kwamen de rode gordijnen naar beneden en kwam een hele aantrekkelijke man zonder t-shirt in de touwen zweven met op de achtergrond 3 vrouwen die ingewikkelde stunts deden. Dit was heel erg mooi en ook een ook een van de hoogte punten. De 4 mannen hadden hun eigen act en daarna kwam trapeze act. Deze act was echt super knap het is namelijk heel lastig om goed te timen want die mensen springen van de hoge trapeze naar de lage, je weet wel hoe het gaat. Het was echt super knap! Daarna had je de trampoline springers waarbij 2 trampolines in een kruis op de grond lagen en ze heel snel achter elkaar aan sprongen. Er kwam ook een muur uit de grond met gaten erin waar ze doorheen sprongen vanaf de trampoline, net alsof ze zweefden. Zeker de beste act van de show. Rebecca en ik zaten te wachten tot de pauze begon en tegen de tijd dat ze allemaal het podium op kwamen was het al voorbij! Voor ins gevoel hadden we nog maar de helft van de show gezien terwijl de show al voorbij was. Maar het was wel een fantastische belevenis! Na de show bij de House of Blues wat gedronken met Thays.

Zaterdag ochtend naar Cocoa Beach geweest. Het plan was om om 9 uur te vertrekken, maar om 8 uur krijg ik een sms dat een van de meiden op facebook had gemeld dat ze pas om 10 uur kon komen dus kon ik nog even in bed blijven liggen. Tegen de tijd dat het 10 uur was waren alle meiden hier uitgezonderd voor het meisje dat later zou komen. om 10 uur weer een facebook bericht dat ze net vertrokken was en er over 20 min zou zijn. Om 10.45 nog steeds geen Magalie dus waren we van plan om zonder haar weg te gaan. We waren met 5 meiden dus paste we allemaal in mijn auto maar Magalie kwam net aanrijden en moesten we met een grote auto waar we met 6 meiden inpasten wat dus hogere benzine kosten betekende. Maarja om 11 uur zaten we eindelijk in de auto op weg naar Cocoa Beach! Het is ongeveer 1 uur en 15 min rijden en de bedoeling was om niet de tol wegen te nemen, maar natuurlijk nam de TomTom wel de tolwegen:s Het weer was prima dus dat zat gelukkig mee. (Dat dachten we in ieders geval). Na 12 uur kwamen we aan in Cocoa en daar hebben we eerst een borrdje gegeten bij Subway en daarna naar het strand gelopen wat aan de overkant was. We zijn tot 15 uur gebleven want het begon heel hard te regenen. Toen we weer bij mijn huis aankwamen hebben we onze avond plannen besproken. Conclusie: stappen!! Om 21u was iedereen weer bij mij thuis en alleen Rebecca is de hele dag gebleven want zij woont zo'n 40 min van mij vandaan. Om 23u richting Downtown Orlando naar de club Vain. De eerste keer dat ik ben geweest in Amerika en dan ook nog eens op het dak van de club dat was helemaal super. Het nadeel is wel dat je 21 moet zijn om de meeste clubs in te mogen en als je wel naar binnen mag moet je flink betalen omdat ze niets aan je verdienen in het drank aspect. Ik moest dus 15 dollar betalen om naar binnen te mogen! Eenmaal binnen begon het leuk sfeer was goed maar na 30 min kregen we rare muziek en begonnen de mensen om ons heen heel seksueel te dansen (nog nooit eerder gezien). Dit bleef dus voor een lange tijd zo doorgaan dus de sfeer was ver te zoeken. En de rest van de groep was ook 'kwijt' want er waren 3 verschillende verdiepingen met elk 2 zalen dus het was zoeken naar een speld in een hooiberg. Gelukkig na enig sms contact elkaar weer terug gevonden op de begane grond. De muziek werd gelukkig beter maar een van de meiden was dronken geworden en de anderen hadden last van hun voeten dus om 2 uur weer naar huis gegaan met de taxi. 2 meiden bleven slapen de rest is met de auto weer naar huis gegaan.

Zondag ochtend tot 11 uur in bed gebleven, de 2 meiden gingen om 12 uur naar huis toe. Omdat het wee niet heel erg best was begonnen aan mijn boek The Hunger Games! Ik kon niet stoppen met lezen, maar moest toch stoppen want ik moest een lijstje klaar hebben met activiteiten die ik met Luke wou doen. Daarna mijn lijstje naar Monty gebracht en hebben we het de aankomende week gehad. 's Avonds naar de film Mirror Mirror geweest met Lieze en Lorena. Film was leuk maar niet bijzonder en het einde was heel erg bizar.

Maandag ochtend om 9 uur begonnen met werken. En om half 11 gingen Luke en ik tennissen. We zijn tot een uur of 13 gebleven en hebben thuis wat gegeten. Ik had daarna pauze en heb wat boodschappen gedaan. Toen ik terug kwam zijn Luke en ik gaan vissen in de tuin. We liepen naar het boothuisje om de hengels te pakken toe Luke opeens stil bleef staan en een raar geluid maakte. Ik keek naar de grond en toen zag ik een slang (ja een echte slang in het wild) van het gras over de tegels naar de bosjes bewegen. Ik begon te gillen en voor ik het wist was de slang al weer weg. ik heb geen idee hoe groot hij was en als ik een schatting zou maken zou hij veel groter worden dan hij in het echt was maar zo'n 50 cm redde hij zeker wel! Mijn hard ging als een wilde tekeer en Luke stond daar maar een beetje te lachen en zei: "the snake caught me by surprise'' uhu ik weet zeker dat zijn hart ook een hupsje maakte. Maarja eindelijk aangekomen bij de vishengels moesten we eerst de hengels nog gebruiks klaar maken. Gelukkig heb ik jaren lange ervaring door het vele vissen aan het Paterswoldsemeer:) Er was iets mis met de lijnen dus moest ik een schaar halen uit het huis en liep ik terug naar de achterdeur. Vlak voordat ik de deur in wil stappen kruipt er een slang voor mijn voeten langs de bosjes in! Tjonge 2 slangen in 1 dag! Ik spring in de deuropening en sluit de deur direct achter mij dicht. Luke zag dit gebeuren en vroeg wat er aan de hand is. Ik uitleggen dat er weer een slang was en hij, maar roepen dat ik bang ben voor slangen. Ik probeerde heb uit te leggen dat je in Nederland geen slangen in je achtertuin heb wonen de enige slang die wij hebben is de 'tuinslang' en zodra ik dat wil zeggen heb ik door dat de vertaling voor 'tuinslang' in het Engels "hose' is en dat heeft dus helemaal niets met slang te maken. Tja daar gaan mijn grap. Eindelijk terug aan het vissen heeft Luke de eerst vis gevangen, maar we hadden helemaal geen emmer dus ik door het huis rennen om een emmer te vinden. Vanuit het gras direct in de deuropening gesprongen voor het geval ik onderweg nog iets tegen zou komen. Uiteindelijk een tub gevonden in het boothuis en die met de tuinslang gevuld. Luke was druk bezig de vis in leven te houden en te zorgen dat er genoeg vers water in de tub zat. Vang ik ook mijn eerste vis! Nog geen 30 seconden later weer een vis aan de haak. Luke was ontzettend druk de vissen van de haak te halen en ze in de tub te gooien en ik snel weer een nieuwe worm aan de haak doen. Het leuke van vissen hier is dat het water helder is dus je ziet de vissen gewoon naar je haak toe zwemmen. Binnen no time 12 vissen aan de haak geslagen. Deze vissen moesten natuurlijk allemaal voorzien worden van zuurstof dus moesten we een koelbox omtoveren tot aquarium en de gevangen vissen overhevelen tussen de 2 'emmers'. Het was tijd voor zwemtraining dus hebben we de vissen weer terug in het water gegooid. Luke wou de vissen een naam geven dus alle 12 vissen kregen een naam die bij ze paste. Luke gooide de vissen letterlijk terug in het water, de vis die het verste kwam werd Titanum genoemd omdat hij zo'n lange vlucht had overleeft. Kom ik 's avonds thuis na mijn werkdag en zet ik de foto's op mijn laptop kom ik er achter dat we niet 12 vissen maar 13 hebben gevangen! 1 van Luke en 12 van mij:)!!!

Dinsdag niet veel bijzonders gedaan. We hebben geprobeerd te vissen maar we vingen maar 2, Luke 1 en ik 1. Volgens Luke 2 vissen die we de dag ervoor ook al hadden gevangen. Een vis had namelijk oranje kringen onder zijn ogen en dat herkende hij en de andere vis had een misvormde vin op zijn rug. Voor mij waren ze allemaal hetzelfde, maar omdat Luke ze een naam had gegeven waren ze voor hem heel speciaal. Na het vissen naar de bib gegaan om nieuwe boeken en dvd's te halen. Ik wou alvast het 2e deel van de Hunger Games hebben want ik ga al aardig hard met mijn boek, maar er waren nog 14 anderen voor mij! Dus heb ik eerst maar een paar dvd's gehaald. Snel weer naar huis want Luke had zwemtraining. Tijdens zwemtraining weer in mijn boek gelezen want ik kon er gewoon niet mee stoppen. Toen ik 's avonds thuis kwam, ja echt waar, niet de tv aangezet maar ben in mijn boek gaan lezen. Toen ik naar de wc moest was het 9 uur en ik was vanaf half 7 non stop aan het lezen geweest. Dit heb ik echt nog nooit eerder gehad. Snel wat gegeten en direct weer op de bank met mijn boek! Om 23u gestopt met lezen want Luke had 's ochtend zwemtraining en dat betekend vroeg opstaan! En je raad het waarschijnlijk al; ik had mijn boek meegenomen naar zwemtraining!

Nadat we terug kwamen van zwemtraining een zwaardgevecht gehouden en een vuurgevecht rond het huis gehad. We mochten niet voorbij mijn huisje komen want Craig had een verdachte man zien lopen op de hoofdstraat en uit voorzorg de politie maar gebeld! Tja Amerikanen maken zichzelf onnodig ongerust. We zijn nog even gaan tafeltennissen en daarna had ik middag pauze. Toen ik terug kwam had Luke een vriendje uitgenodigd om met hem te komen vissen, ideaal want dan kon ik lekker op de veranda zitten met mijn boek. Het duurde niet lang of Luke vroeg of ik mee wou vissen want ze hadden nog niets gevangen. Ik vond dit vrij onverwachts aanzien ik toch de oppas ben en hij ons meestal niet in samenzijn van vrienden met elkaar gezien wil worden. Maar Jacob zijn vriendje vond het prima dus ik ook maar een vishengel gepakt en natuurlijk binnen en paar minuten mijn eerste vis aan de haak. Het was een mini vis, maar toch iedere vis telt. We waren allemaal onder de boot aan het vissen dus het werd een gevecht wie als eerst wat zou vangen toen opeens Jacob een enorme vis op de bodem zag zwemmen. Het was een soort van snoek en aangezien ik daar niets van moet hebben heb ik direct mijn hengel uit het water gehaald. De jongens raakten over enthousiast en gingen kleine nep visjes aan hun haak doen in de hoop op deze manier de grote vis te vangen. Natuurlijk geen geluk met de nep vis maar mischien lukt het wel met een echte vis. Jacob deed een grotere haak aan zijn lijn een haakte de eerste vis die ik had gevangen er aan vast. Natuurlijk extreem gelukkig dat ze op deze manier gingen vissen. Maar omdat er maar 1 vis was moest ik voor Luke ook een kleine vis vangen. Nadat hij eindelijk zijn vis had was de kans om de grote vis te vangen al verkeken. Om 17u werd Jacob opgehaald en hebben Luke en ik alles opgeruimd. Craig vertelde mij dat hij en Luke donderdag naar de begrafenis van een vriend gaan in Ormand Beach. De man woonde bij hun in het appartementen complex en was zondag overleden. Natuurlijk heel vervelend maar wel weer een vrije dag voor mij. De rest van de middag Luke zijn tas ingepakt voor zijn week California. Toen ik klaar was mocht ik eerder naar huis omdat het ontzettend slecht weer was. Om 6 uur was ik thuis heb ik pasta gemaakt en ben ik verder in mijn boek gaan lezen. het was iets na 22 en ik was zo moe van het lezen dat ik de laatste 20 pagina's niet meer doorkwam.

Volgende ochtend om half 8 Luke gewekt en hem klaargemaakt voor zijn dag in Ormand Beach. Ze zouden naar de begrafenis gaan en daarna naar het strand. Om half 9 gingen ze weg en kon ik eindelijk mijn boek uitlezen! Was zo trots op mezelf! Gedouched de auto in gestapt en direct naar de boekhandel gereden om het vervolg te halen en aangezien ik er toch al was ook direct maar het 3e deel meegenomen! Nog eenpaar kleine boodschappen gedaan en om half 4 waren ze weer thuis. Om 4.15 in de auto op weg naar zwemtraining. Luke was om half 7 helemaal klaar, maar ik moest tot 7.15 wachten totdat Monty er was om alles wat ik had ingepakt door te nemen. Ik had om 19u afgesproken om in Baltwin Park te zijn om een hapje te gaan eten met 4 vriendinnen. Uiteindelijk kwam Monty om 7.10 en binnen 1 minuut hadden we alles doorgenomen. Ik moest dus een half uur voor niks wachten. Ik snel in de auto gestapt en de meiden hadden net wat te eten besteld. Het was tegenover het Mexicaanse restaurant waar Lieze en ik de vorige keer hadden gegeten. Dit was een soort van bar/ restaurant met een karaoke bar. We hebben 1 liedje gezongen en het was vreselijk! Foto's en filmpjes volgen nog! Om half 12 thuis en snel mijn bed in want moest om 6 uur Luke wakker maken.

Om 6 uur stond ik naast Luke zijn bed die natuurlij totaal geen zin heeft om uit bed te komen dus heeft hij zich in bed omgekleed. Snel ontbijt gegeten en een boek gelezen. Wij waren om half 7 klaar en dat was de tijd dat we zouden vertrekken. Het werd 20 minuten later. Toen ik de familie bij het vliegveld had afgezet ben ik naar huis gereden en direct weer mijn bed in gedoken het was 8 uur. De bedoeling was om tot 10 uur te blijven liggen. Maar ik had toch niets belangrijks te doen dat ik tot 12 uur in bed bleef liggen. Ik werd om 11.45 wakker gebeld door Leti die vroeg of ze om 13 uur kon komen in plaats van 's avonds. We zouden namelijk met zijn 4en naar Naples gaan voor het weekend en als we allemaal bij mij zouden blijven slapen kwam dat beter uit. Maar Leti had anders geen vervoer dus kwam ze om 13 uur. We zijn langs een paar winkels gereden en om half 5 zaten we in de auto op weg naar huis toen we 2 kilometer voor onze afslag in de file kwamen te staan. Het is wel vaker druk op I4 dus we zochten er niet te veel achter totdat we zwaailichten zagen. Er was een kettingbotsing geweest precies ter hoogte van de afslag. het heeft een uur geduurd voordat we eindelijk de afrit hadden bereikt. Een van de meiden zou om 17 u komen maar dat moesten we dus uitstellen tot een uur of 18. Ik snel pasta gekookt voor de volgende dag toen ik een smsje kreeg van Thays of we ook sushi met haar wouden eten. Ik had net pasta gehad dus gingen we heen voor de gezelligheid. Camille die om 17u zou komen is thuis wat gaan eten en kwam om 20u. We hebben de film the Break-up gekeken met Jennifer Aniston en zijn daarna gaan slapen want wou zouden om 7 uur in de auto zitten.

Om half 7 opgestaan alles ingepakt en om 7 uur zaten we in de auto op weg naar Naples. We hadden als gezien dat het weer niet echt zou meezitten. Onderweg een paar keer een klein buitje gehad, maar niets zorgwekkendes. Na 4 uur rijden aangekomen bij het Vanderbild strand. Het viel echt heel erg tegen. Er was geen pier een heel klein strand en heel erg lelijk. Het begon heel hard te regenen dus zijn we maar gaan zwemmen. Na 1 uur maar naar de pier gaan zoeken. Daar een half uurtje rondgehangen en daarna naar het hotel gereden. Nog steeds regen dus dat voorspelde niet veel goeds voor de rest van het weekend. De kamer was nog niet klaar dus zijn we naar McDonals gegaan om op mijn laptop te kijken wat er allemaal te doen was in de omgeving... niet veel. Alleen dingen als het niet regent, maar het begon steeds harder te regenen. Om 15u naar het hotel terug gekeerd om ons te kunnen klaar maken voor de rest van de dag. at betekende douchen pyjama aan en toen tv kijken. We hebben de hele dag niets anders gedaan en de tijd ging ook niet echt snel. Om 22.15 vielen we allemaal in slaap. Volgende dag om half 10 opgestaan om wat te ontbijten en daarna naar een winkelstraat met leuke gekleurde gebouwen te rijden. We hebben daar wat foto's genomen en daarna weer naar huis gegaan. In de auto begonnen aan het 2e boek en tot pagina 102 gekomen zonder misselijk te worden! Om 16u waren we thuis en is iedereen naar huis gegaan. Ik heb de was gedaan en de kat gevoerd tv gekeken en geprobeerd het internet weer aan de praat te krijgen. Na 20 min te zitten priegelen eindelijk het kastje gevonden die ik uit en is moest schakelen en ik had weer internet! Rest van de avond niets meer gedaan en tot 2.15 dit verslag zitten type en tegelijkertijd de film Avatar en daarna Inside Man gekeken. Ga nu naar bed toe want ik ben aardig moe!

  • 05 Juli 2012 - 15:18

    Oma En Opa Kemp:

    Lieve Carmen,
    Oma en opa hebben met veel plezier en interesse jouw verslagen gelezen. Deze zijn goed om te lezen en zo te zien gaat het schrijven je gowed van de hand. Wellicht om na deze reis eens een boekje te schrijven over de belevenissen van een au pair. Aan de hand van de verslagen kunt je best een mooi stuk schtijven.
    Bedankt voor de mail, dat je onze kaart uit Noorwgen hebt ontvangen. Wij zullen jouw suggestie om naar Florida te komen niet vergeten. Zeker nu ook Mellenie het vliegen leuk vond is dit voor oma een teken om toch maar te gaan. Ik heb er wel oren naar. Dus Carmen wie weet komen ook wij jou een keer opzoeken.
    Bedankt voor het verslag een een dikke kus van oma en opa Kemp

  • 10 Juli 2012 - 09:01

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winter Park

Als Au Pair naar Orlando

Recente Reisverslagen:

20 September 2012

Rematch en Stress!

14 September 2012

2 week vrij en een twist

03 Augustus 2012

Het weerzien van familie!

25 Juni 2012

Weer wat ''gewerkt''

15 Juni 2012

Rustig weekje maar veel gedaan!
Carmen

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 18154

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 27 Mei 2014

Als Au Pair in Tiburon, California

07 Mei 2012 - 07 Juni 2013

Als Au Pair naar Orlando

Landen bezocht: