Vakantie, vakantie en nog eens vakantie in 2012 - Reisverslag uit Tiburon, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu Vakantie, vakantie en nog eens vakantie in 2012 - Reisverslag uit Tiburon, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu

Vakantie, vakantie en nog eens vakantie in 2012

Blijf op de hoogte en volg Carmen

28 Maart 2014 | Verenigde Staten, Tiburon

Een nieuw reisverslag, de tweede in één week! Het is een wonder!

Dit verslag gaat over de reizen die ik heb gemaakt en bijzondere plekken die ik in Amerika heb gezien.

Ik heb veel van Europa gezien, maar heb nog nooit gevlogen. Wij gingen altijd met de auto op vakantie en met wij bedoel ik mijn ouders, zusje en ik.
Door vakanties met familie en school ben ik in 14 landen geweest. Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Kroatië, Slowakije, Slovenië, Tsjechië en Polen. Maar zoals ik al zei, alleen maar met familie of school, nooit alleen.
Ik weet eigelijk niet of ik echt een bepaalde passie voor reizen had rond die tijd, maar vond het wel altijd heel erg leuk om dingen uit te zoeken als we op vakantie waren.
Al voor een aantal jaar heb ik 2 schilderijen in mijn slaapkamer in Nederland hangen van Manhattan Central park en de New York City skyline. New York is een stad die mij altijd heel erg getrokken heeft en het was echt een droom om daar op een dag heen te gaan. Ik had gehoopt op een familie in Manhattan of Brooklyn, maar dat was waarschijnlijk iets te veel gevraagd.

Dus de aller eerste Amerikaanse stad die ik zag was New York City. Nou ja zag…. Ik lande aan op Kennedy National Airport en zag van de verte de skyline van mijn droom stad. Er was een sight see tour die Au Pair in Amerika aanbood die je naar Manhattan bracht, maar omdat de stad zo veel voor me betekende kon ik niet in zo’n domme bus zitten en de stad op die manier bekijken. Ik heb gewacht tot het moment dat ik er zelf heen kon gaan en de stad in mijn eigen tempo kon zien.

Vanuit LaGuardia airport in Queens ben in naar Orlando in Florida gevlogen. In mijn eerste weekend in Florida ben ik met de familie naar Daytona Beach geweest waar zij een appartement aan het strand hebben. Het tweede weekend was ik in Clearwater Beach wat een heel mooi strand is aan de Golf van Mexico. Het water daar is heerlijk warm en heeft ook aanzienlijk minder haaien dan Daytona Beach. Een paar weken later ben ik naar Disney World geweest met 2 andere meiden. Verder ben ik nog nog naar een Aligator Land geweest en Downtown Disney en heb een Cirque du Soleil show gezien. Ik heb een weekend in Naples doorgebracht met 3 vriendinnen. In de zomer zijn mijn ouders en zusje naar Florida gekomen om daar 2 weken vakantie te vieren en natuurlijk om mij te zien. We zijn samen naar Clearwater gegaan en hebben daar een heerlijke dag aan het strand gehad en in de avond zijn we met een boot het water op gegaan om dolfijnen te spotten. Ik heb ze Downtown Universal Studio’s en Downtown Disney laten zien. We hebben samen een weekend doorgebracht in Miami, de Everglades en Key Largo.
Nadat mijn ouders en zusje weer naar huis zijn gegaan ben ik nog naar Seaworld en het Kennedy Space Center geweest en heb ik gewakeboard.

Na mijn vertrek uit Florida kwam ik aan in het altijd mooie San Francisco. Mijn Italiaanse vriendin uit Florida zei dat het haar favoriete Amerikaanse stad was.
In mijn eerste weekend in Marin ben ik tijdens een cluster meeting naar Alcatraz geweest. Alcatraz is een zeer indrukwekkend eiland met heel veel interessante historie. Het is een audio tour die je rond leidt over het eiland. Echte gevangenen en bewakers hebben de audio tour ingesproken wat het extra speciaal maakt.
Verder heb ik natuurlijk veel gezien in San Francisco zelf en lekker de tourist uit gehangen. San Francisco ik een stad anders dan de andere steden die ik in Amerika hebt gezien. Het is heuvel achtig waardoor de skyline er heel erg mooi is en er anders uit ziet. Het is er altijd net even wat kouder en winderiger dan aan de andere kant van de brug. Er zijn verschillende leuke en minder leuke wijken. Je kunt door de hoofdstraat lopen die Market Street heet, je bent lekker aan het winkelen en voor je het weet zie je allemaal dakloze mensen. De winkels worden in een keer sketchy, vies en bekladderd met graffiti. Je moet daar echt niet in je eentje rond lopen en zeker niet in het donker! Maar je hebt ook Union Square wat een heel leuk shopping plein is en uitloopt in hele leuke winkel straatjes. Dan heb je ook nog Golden Gate Park wat een museum heeft, een botanische tuin en Chinese tuin en natuurlijk de San Francisco dieren tuin. San Francisco heeft het zeer toeristische Fisherman’s Wharf en natuurlijk de beroemde Cable Cars! Het is al met al een super leuke stad waar van alles te doen is en zeker een aanrader om eens een keer te bezoeken.

Verder heb ik natuurlijk veel gewandeld sinds dat ik hier ben. Onder andere op de Marin Headlands dat je een uitzicht geeft op de Golden Gate Bridge, San Francisco en de North Pacific Ocean. De west kant van Marin wordt gevormd door een grote bergkam die Mt. Tamalpais heet. Je hebt honderden wandel routes die je naar het strand, de top van de berg of gewoon door de bomen leidt. Verder land inwaarts en naar het noorden heb je ook nog wat kleinere bergen/ heuvels waar je heerlijk in de zon kunt wandelen. Je kunt trouwens ook met paarden de bergen in of op het stand wandelen. Dit heb ik zelf twee keer gedaan bij Point Reyes. Ik heb me via school ingeschreven voor een klas dat Marin Hiking heet en daarmee loop je allemaal leuke wandel routes met een groep voor ongeveer 3 tot 4 uur.

Op eerste kerstdag van 2012 ben ik in mijn eentje vertrokken naar de stad van mijn dromen New York City! Ik verblijf hier voor 10 dagen opgedeeld in 5 dagen in een Hostel aan Bowery street wat een voormalig daklozen centrum was en dus heel erg apart en daarna 5 dagen in een appartement in Battery Park City.
Ik zou samen met een Nederlandse Au Pair 7 dagen in NYC verblijven. Ik had haar tot dan nog nooit ontmoet en we hebben alleen maar contact gehad via Facebook.
Toen ik mijn ticket geboekt had ben ik wat research gaan doen naar wat er allemaal te beleven is in NYC en dat is natuurlijk heel erg veel! Ik had vanuit NL al 2 reis gidsen meegenomen en heb vanuit daar en het internet onze 7 dagen samen ingepland met trips naar musea, gebouwen, boottochten en meer.

Dus op kers ochtend zit ik in mijn eentje in het vliegtuig op weg naar Colorado om vervolgens daar over te stappen naar LaQuardia airport in Queens. Ik lande om een uur of 21 à 22 uur ’s avonds. Ik had eigelijk helemaal niet gekeken hoe ik bij dat hostel moest komen dus ik heb ze maar opgebeld en naar de bus en metro lijnen gevraagd.
Dan sta je daar, in je eentje, in een volgepakte bus met toeristen. Er stond een stelletje naast mij en die hoorde ik praten over dezelfde metro lijn als dat ik moest nemen naar Bowery Street dus vroeg of ik met ze mee kon lopen naar de metro. Gelukkig had ik op het vliegveld al een week abonnement gekocht voor de bus en metro dus kon ik gelijk door de poortjes lopen zonder gedoe. Het is soms wel lastig om de ingang naar de metro te vinden omdat het soms gewoon een trap naar beneden is en vaak zijn het er ook nog twee, één voor naar het noorden en één voor naar het zuiden. Natuurlijk stapte wij in de verkeerde metro op weg naar het noorden. Dus ik was heel erg blij dat ik niet in mijn eentje was! Het stelletje had een hotel in Times Square en moest er dus eerder uit dan ik. Ik had nog een paar haltes te gaan en moest uitstappen op Bowery street. Natuurlijk krijg je dan weer hetzelfde probleem als bij het inlopen van de ondergrondse metro, met welke trap moet je nu omhoog?! Natuurlijk had ik weer de verkeerde trap genomen en kwam in een bij het verkeerde blok omhoog. Ik de hotdog man gevraagd waar ik heen moest lopen maar die man was zo vaag dat ik er haast niets van begreep. Gelukkig, lang leven de mobiele telefoon met internet en navigatie want ik heb mezelf gewoon naar het Hostel genavigeerd. Volgens mij was ik rond middernacht aangekomen dus ik ben direct het bed in gegaan en ben gaan slapen. Ik moet zeggen dat het een waanzinnig gevoel is, een gevoel van vrijheid, als je in je eentje naar een vreemde stad vliegt. Je hebt eigenlijk geen enkel idee waar je heen moet gaan en je vraagt wildvreemde mensen de weg midden in de nacht. Als je dan je ogen dicht doet en denk dat je dit dan wel mooi even geflikt hebt is echt een heel machtig gevoel!

De volgende ochtend kwam Sonata aan met de bus en hebben we die ochtend de omgeving een beetje verkend en zijn we door Central Park gelopen. Het was die dag een beetje aan het sneeuwen wat het allemaal nog magischer maakt dan dat het al is. Het was koud maar dat drukte de pret niet. We zijn lekker naar binnen gegaan in het American Museum of Natural History waar ze de film Night in the Museum hebben gefilmd/ gebaseerd. Het is een super mooi, leuk en interessant museum en zeker mijn favoriete in New York. We hebben daar direct onze City Pass gekocht waarmee je voordeliger naar andere attracties kunt gaan. Die avond hebben we door Times Square gelopen waar het altijd bruist van de mensen en de lichtjes. We hebben op Times Square kaartjes gekocht voor de Broadway Comedy Club voor Donderdag avond.

Verder zijn we door Wall Street gelopen en hebben we de New York Stock Exchange gezien, een hele mooie kerk en Battery Park. Orkaan Sandy had een paar maand voor onze aankomst een gedeelte van de Oost kust vernield en dus ook Liberty Island. Daarom hebben we een cruise tocht moeten nemen over de Hudson rivier omdat Liberty Island was gesloten vanwege reparaties. Die middag zijn we nog naar het Rockefeller Center geweest en hebben ’s avonds het Empire State Building beklommen, met de lift!

De Volgende dag hebben we Grand Central Terminal bekeken, de openbare bibliotheek en het Museum of Modern Art (MOMA). Toen zaten de eerst 5 dagen er al weer op en zijn we verhuist naar het appartement in Battery City Park wat twee straten van de 9/11 memoriaal site vandaan is. Het is zo veel aangenamer (en dus duurder) dan het hostel waar we in sliepen. Het appartement heeft uitzicht op de Hudson River en heeft een heerlijke broodjes winkel, supermark en pizzeria om de hoek van het gebouw.

Die dag zijn we over de Brooklyn Bridge gelopen en hebben we de zons ondergang mogen bezichtigen vanaf de Top of the Rock wat een heel mooi uitzicht heeft op central park en Liberty Island. De volgende ochtend was het 31 december en zijn we rond een uur of 14u naar Times Square vertrokken om de wereld beroemde ’’Ball Drop’’ te zien. Dit bleek een zeer lange zit. Je word dus als dieren in vakken gestopt die van blok naar blok lopen. Wij stonden op 7th Ave en W 48 St. wat redelijk dicht bij was aangezien de het podium op 42nd Street stond. We hebben welgeteld 9 uur land in de vrieskou gestaan zonder te plassen want als je eenmaal je vak verlaat kun je er niet meer terug in. Gelukkig lopen er mensen langs de hekken die pizza verkopen dus je sterft in ieders geval niet van de honger. Het is een waanzinnig gevoel als duizenden mensen ineen keer de laatste 10 seconden gaan aftellen en je ziet die bal langzaam zakken iedereen begint te juichen en schreeuwen en je wens elkaar allemaal een gelukkig nieuwe jaar want je maakt namelijk een band met de mensen in je ’’hok’’.

Op 1 januari hebben we lekker uitgeslapen en hebben we langs het water gewandeld. Sonata vloog de volgende dan al naar huis toe en ik ben met de trein naar New Brunswick gegaan om Jeroen Hofstede te bezoeken. Hij heeft mij wat van New Jersey laten zien en waar hij voetbal training geeft bij Dutch Total Soccer. En toen was het al weer tijd om naar huis te vliegen :(

New York heeft mij zeker niet teleur gesteld, maar ik zou het graag nog een keer willen zien als de zon schijnt en het niet zo koud is! Wie weer wie weet wanneer dit is :)

Ik zie al wel weer dat die een vrij lang verhaal aan het worden is dus ik stop er nu maar mee en vertel de volgende meer over mijn andere vele avonturen hier in Amerika!

Bedankt voor het lezen en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 18145

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 27 Mei 2014

Als Au Pair in Tiburon, California

07 Mei 2012 - 07 Juni 2013

Als Au Pair naar Orlando

Landen bezocht: