Kinderen zijn echt zo dom nog niet. - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu Kinderen zijn echt zo dom nog niet. - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Carmen Kemp - WaarBenJij.nu

Kinderen zijn echt zo dom nog niet.

Door: Carmen Kemp

Blijf op de hoogte en volg Carmen

23 Mei 2012 | Verenigde Staten, Winter Park

Mijn eerste echte werkweek samen met Julia.

Maandag ochtend om half 7 opgestaan naar het huis gelopen en het ochtend ritueel kan beginnen. Eerst kijken op de kalender of er iets bijzonders geplend staat voor die dag, daarna de vaatwasser uitruimen en eventueel nieuw vaat erin zetten. De kat voeren in de gastenkamer en daarna Luke wakker maken. Dat laaste is best nog wel een opgave want wie wil er nu wakker worden om 6.45?! Je opend de gordijnen en zegt dat hij naar de woonkamer moet komen om te lezen, ook geef je aan of hij een boek moet meenemen of jij dat doet. Na 1 minuut komt hij uit bed en ga je samen een boek lezen voor tot ong. 7 uur. We lezen om en om een pagina en zo kan hij rustig wakker worden. Om 7 uur maak ik zijn ontbijt klaar en leest hij voor zichzelf verder. Julia liet me zien wat hij allemaal als ontbijt kan hebben bijv: sausage and eggs, chocolate wafels of cereals. Nadat hij heeft gegeten gaan we naar zijn slaapkamer om zich aan te kleden dit opnieuw is een hele opgave. Het probleem is namelijk dat Luke graag naakt rondloopt, geen idee waarom maar het is nu eenmal zo. Hij kleed zich uit gooit zijn pyjama in de was en gaat dan met van alles en nog wat spelen. Ik moet hem echt aansporen om iets aan te tekken anders loop hij zo zonder kleren het huis uit. Na 20 min tot een half uur heeft hij dan eindelijk zijn kleren aan en moet hij zijn bed opmaken. Hij heeft het thuis al zo zwaar(uhm) dus ik help hem. Het leuke is als hij weer aan het spelen is zeg ik dat als hij nu niet komt het alleen kan doen, komt hij nog niet dat tel ik af vanaf 3 en dan is hij er direct. Ideaal! Na het bed haren borstelen, tanden poetsen en vitamines innemen. Dan is hij klaar voor school. Julia en ik lopen weer terug naar ons appartement om ons klaar te maken voor de dag. We draaien een wasje want alle strand kleren moeten gewassen worden en daarna is het tijd voor lunch. Aangezien we zondag gehakt hebben gekocht staat er pasta op het menu, duitsers eten warm tussen de middag dus ik doe vrolijk mee! En gezien de hoeveelheid wordt het de rest van de week ook pasta:D. ‘s Middags Luke van school opgehaald en hij voelde zich niet lekker, wat frapant was want ’ s ochtends was er niets aan de hand. Hij is zijn bed ingegaan en heeft de rest van de middag geslapen. Rond 6 uur kwamen Monty en Craig thuis en zijn wij naar ons appartement gegaan. Om half 9 naar de dollar movie ‘’Journy 2’’ gewees in 3D. Slechte film maar dat maakte hem ook wel weer grappig. Daarna nog even langs de Ross dress for less geweest en daar tot 23u sluitingstijd gebleven.

Dinsdag ochtend Luke is nog steeds zien en blijft thuis. Zijn ouders hebben tegen hem gezegt als hij zich beter voelde moest hij naar school toe, natuurlijk now way dat een kind gaat zeggen dat hij weer naar school toe wil dus zaten we de hele dag met zijn 3en thuis. Hij heeft was huiswerk gemaakt waar hij heel veel moeite mee had want daar kreeg hij hoofdpijn van, maar op de computer of tv kijken was verder geen probleem zij hij. Toen wist ik al dat de ernst van zijn hoofd en keelpijn wel meeviel. Maar Julia was degene die hem heel goed verzorgde. Iedere keer als we naar hem keken fronsde hij zijn hoofd zo van ‘mijn hoofd doet zeer’ en hij greep naar zijn keel. Nu moet ej me natuurlijk niet verkeerd begrijpen hij heeft ongetwijveld last maar hij weet het goed aan te dikken. Hij is niet naar tennis of zwemles geweest want daar was hij niet sterk genoeg voor. Nog zo iets hij vind zwemmen namelijk niet leuk, maar hij moet het doen van zijn ouders omdat hij gewoon heel goed is. Zo zie je maar weer kinderen zijn lang zo dom niet! Het mooie van alles was nog wel dat Julia haar afscheids diner die avond zou vieren wat dus zou betekenen dat ik thuis moest blijven om op Luke te passen. Gelukkig hadden ze een babysitter
geregeld en kon ik toch nog mee naar de Cheesecake Factory. Daar een heerlijke take Dianne gehad samen met de andere 6 au pairs en cheesecake als toetje, goddelijk!

Woensdag ochtend eerst maar eens zien of Luke fit genoeg was voor school en gelukkig was hij dat! Ik heb alles gedaan en Julia keek met mij mee. Om 8 uur waren Julia en ik weer terug in ons appartement en zijn we naar Ross geweest om sportkleding te kopen. Het mooie van Ross is dat alles merkkleding is maar dan bijv. te veel geproduceerd of er zitten kleine foutjes in, maar op deze manier kun je koopjes scoren. Bij thuiskomst alle kaartjes van de kleding gehaald om in de was te gooien en tijdens dit ‘proces’ brak ik een stuk van mijn beugel af, natuurlijk heb ik weer! ’s Middags voor het eerst auto gereden met Craig om naar de bank te gaan voor mijn amerikaanse bankrekening. Bij thuiskomst zijn Julia en ik een frozen yoghurt gaan eten in Winter Park en jawel ik reed. ’s Middags Luke van school opgehaald en in de auto gevraagd of hij nog last van zijn keel of hoofd had en hij zij NEE. Bij thuiskomst huiswerk gemaakt en toen zijn ouders vroegen of hij nog hoofdpijn had zei hij een beetje en hoefde hij niet naar zwem training! Tja hij weet nu al hoe zijn ouders inelkaar zitten. ’s Avonds moesten we ook nog werken want Monty en Craig gingen uit eten, wij hebben eten voor Luke gemaakt en hebben 'the tree stooges' gekeken wat Luke brilliant vond en Julia en ik bij stonden te gapen. Waarschijnlijk mannen humour... En ra ra ra want stond er ‘s avonds op het menu??? PASTA!!!

Donderdag het zelfde ochtend ritueel als altijd. Julia had een dokters afspreek dus toen zij bij de dokter was heb ik boodschappen gedaan bij de Aldi. daarna weernaar Ross gegaan om voor mij een tas te kopen en Julia moest slipper ruilen die ze eerder al had geocht. Alle boodschappen naar huis gebacht en zijn we/ ik veel gaan rijden. Naar de tennisbaan, zwembad, piano en Monty's office. Om 3 uur Luke opgehaald van school en heeft hij yijn huiswerk gemaakt. Daarna zijn we naar het zwembad gereden voor Luke zijn zwem training. De training begint om half 5 en is om 6 uur weer afgelopen en je moet de hele tijd blijven want het komt regelmatig voor dat het begint te omweren en dan moeten de kinderen uit het bad.na de training is hij thuis in bad gegaan en waren wij om 19u vrij .Snel onze pasta gegeten om om 19.45 bij Mechies (frozen yoghurt) te eten met een collega au pair Thays uit Brazilie. Zij en Julia gaan volgende week samen me een andee au pair voor 2 weken naar California dus het een en ander moest even besproken worden. Bij Mencies kun je kiezen uit 12 verschiilende smaken ijs en al dat ijs is gemaakt met yoghurt, wat het dus 'gezonder' moet maken. Het werkt hetzelfde als je softijs in een beker doet alleen mag je nu zelf de smaken bepalen en hoeveel je wilt. daarna mag je er snoepjes en fruit bijgooienn en kun je het afmaken met sausje naar keuze. De bak met ijs wordt gewogen en aan de hand daarvan betaal je een prijs. 's Avonds begon het heel hard te omweren en zijn we om 22u naar huis gegaan. Ik heb nog een van de laatste afleveringen van House MD gezien want dat stopt binnenkort:(

Vrijdag ochtend stond ik er alleen voor, Julia was vandaag vrij dus ben ik zelf het huis ingegaan om Luke wakker te maken.het hele ochtend ritueel gedaan en hij luisterde prima.Omdat ik een deal met hem had gemaakt klede hij zich snel aan om daarna met Julia's afscheids cadeua te kunnen spelen. om 8 uur was ik vrij en heb ik snel zijn beddengoed in de wasmachine gestopt. In Amerika hebben ze geen hoeslakens maar converters dus het hele dekbed moet in de wasmachine. Heb rusig ontbeten terwijl Julia nog sliep. Om 13u zijn we naar het zwembad van de sportschool geweest waar Julia en ik lid van zijn. Hebben daar in de zon gelegen een paar baantjes getrokke en life gard en zijn vriend goed in de gaten gehouden. Om half 4 weer naar huis gegaan. We hoefden Luke niet op te halen van school omdat hij een zwem wedstrijd had. Bij thuiskost zijn bed weer opgemaakt en mijn vorige verslag getypd. Om half 6 was het tijd om Julia en haar au pair vriendin naar het vliegveld te brengen voor hun reis naar California! Om 19u was ik weer thuis en kreeg ik een berichtje van Marzia (het meisje dat bij mij op de de hotelkamer in Stamford sliep) om te vragen of ze vanacht ook bij mij kon slapen want we gaan morgen met 4 andere au pairs naar het strand. Ik heb haar 's avonds opgehaald vanuit Sanford wat ongeveer 30 min. rijden is. Om 22.30 waren we thuis we hebben nog wat gekletst en tv gekeken en zijn om 0.00 uur gaan slapen.

Zaterdag om half 8 opgestaan om ons klaar te maken voor ons 'dagje' strand. Om 8.15 in de auto op weg naar West Orlando waar we de andere au pairs zouden ontmoeten. We waren mooi optijd aangekomen en alle meiden waren er al. Uitgezonderd van 1 zweeds meisje dat bij een ander agency zit. Zij zou eigenlijk 's middags pas komen maar ze was overwachts vrij dus kon ze 'eerder' komen wat dus betekende 20 min later dan dat wij gepland hadden. Marzia en ik waren niet echt op de hoogte van andere plannen dus wij begrepen de comotie niet helemaal. We zijn van huis weggereden zonder het meisje maar die kwamen we na 5 minuten tegen aan de andere kant van de weg. Een ander Zweeds meisje dat bij ons in de auto zat uis uitgestapt en met de andere auto meegereden. Een hele hoop goedoe om niks dus. Eindelijk op weg naar Clearwater Beach wat 2 uur rijden was. Bij het strand aangekomen de auto uitgepakt en zijn we direct de zee ingedoken. Het is helder blauw water met witte stranden. De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan dan zonnen en zwemmen. En hoe goed je jezelf ook insmeerd met factor 50 zonnebrand verbranden doe je toch. 3 dames wouden graag achter een jetski op de banaan rijden voor $20, ik had daar het geld niet voor dus ik heb even overgeslagen. het was inmiddels 4 uur en ik en de 2 anere meiden zij een uur lang over het strand gaan wandelen terwijl de andere 3 probeerden een boottocht te maken langs de kust om dolfijnen te spotten. Nogsteeds had ik daar het geld niet voor. De dames hadden 2 boten gemist dus zouden ze oor de laatste sunset boot gaan om 19u. Dit vonden wij wel ok omdat wij dan lekker de zonsondergang konden zien. De zonsondergang is zo ontzettend indrukwekkend dat heb ik nog nooit zo gezien. Het hele strand stond vol met mensen. Toch duurde het best lang voordat de zon vlak boven de horizon was, maar op het moment dat de zon op de luiste positie stond duur de het maar 2 minuten voordat hij onder was. Ik heb hele mooie foo’s genomen die binnen kort op deze site zullen verschijnen. Toen de zon onder was ging iedereen weg en wij ook, maar het nadeel was dat je een enorme file had in de buurt van Clearwater Beach. Om 21.00 in de auto op weg naar West Orlando en we zijn daar om 23.00 aangekomen. Ik moest Marzia naar huis brengen dus 40 min rijden naar Sanford. Daarna weer 30 min terug naar Winter Park dus ik was om half 1 thuis. Doodmoe van het autorijden ben ik snel onder de douche gestapt want mijn haar bleef zonder elastiekje in de zelfde positie staan. Na het douchen ben ik direct gaan slapen want ik moest er de volgende morgen om 8 uur uit omdat ik naar Dinsney World ga!!!

Zondag ochtend 8 uur opstaan en klaarmaken voor Disney. Disney in Florida is opgedeeld in 4 parken, Magic Kingdom (voor de kinderen met het kasteel en de disney karacters), Animal Kingdom, Hollywood Studio’s en Epcot. Wij zouden eerst naar Magic Kingdom gaan en later wel verder zien. Milli een au pair uit duitsland kwam mij ophalen om 9 uur, daarna gingen we Maja ophalen die 6 huizen verderop woont. Milli haar Hostgrandparants hebben gratis toegang tot het park omdat haar hostopa daar jaren heeft gewerkt. Iedere keer mogen ze 3 extra bezoekers meenemen. En omdat de opa en Maja allebij Kroatisch zijn werd er veel gekibbeld. We reden niet samen naar Disney, maar zouden elkaar binnen de hekken bij een tankstation treffen. Zodra je het bord Welkom In Disney bent gepasseerd is het een wirwar van snelwegen die naar de 4 verschillende parken en de vele hotels leiden. Wij zijn 3 keer langs de parkeer poort gekomen en hebben de derde keer maar om instructies gevraagd. Eenmaal aangekomen bij het tankstation bleek het de verkeerde te zijn, natuurlijk! Dus hebben we maar gevraagd of opa en oma ons wouden opzoeken. We konden gratis parkeren omdat we al achter de poort waren:D
Je kunt op 2 manieren Disney binnenkomen met metro en met ferry. Wij hebben de nostalgische ferry genomen, deze speelde allemaal disney muziek. Direct al een leuke sfeer. Eenmaal in het park aangekomen gingen wij 3en onze eigen weg. Het park was leuk, maar niet bijzonder. Ik ben 8 jaar geleden in Dinsney land Parijs geweest en de opzet is precies hetzelfde alleen wat groter. We hebben wat door het park geslenterd en zijn in de grote atracties geweest zoals Splach Mountain, Speace Mountain en Thunder Mountain. Om half 3 zijn we naar de Hollywood studios geweest, maar daar hadden ze Star Wars weekend dus was het niet normaal druk (naar ons idee). We hoorden namelijk 2 mensen praten in de bus en zij zeiden dat er vandaag 35000 mensen in het park waren maar dat ze volgende week vanwege memorial day 80000 verwachten. Waar moeten al die mensen heen??!! Je had nu al wachtrijen van 45-60 min laat staan met 2x zo veel mensen. Al met al was het een leuke dag maar niet heel bijzonder. ’s Avonds om half 6 hadden we onze eerste cluster meeting met onze groepsleidster Hilary. Leuke vrouw alleen een beetje ‘fake’ zoals de au pairs het hier noemen. Ze was namelijk ‘zzzzooo blij mij eeeeiiinnndelijk te ontmoet en mijn engels was zzzooooo goed’ dat ik echt dacht, mens doe even normaal!! Maar dat is de manier waarop de Amerikanen hier met elkaar communiceren. De meeting was bij de Cheesecake Factory dus weer een overheerlijke cheesecake gehad, ultra red violet met echte cheesecake en witter chocolade, delicious!! Na een uur ging de helft van de meiden naar huis en ben ik nog even gebleven met 4 andere meiden. Na een half uur gingen we allemaal naar huis.

  • 23 Mei 2012 - 18:23

    Leonie:

    Hee meis,

    Wat een verhalen zeg! Wat maak je een hoop mee :-)
    Echt heel tof dat je het zo naar je zin hebt en dat je zoveel leuke dingen doet!
    Leuk om te lezen.

    Wij hebben inmiddels de 2e ronde van de nacompetitie behaald, we moeten tegen Lycurgus da1.. Ben benieuwd of we een paar potten kunnen breken!

    Veel plezier daar verder, groeten van alle dames hier!
    Liefs, Leonie

  • 24 Mei 2012 - 07:28

    Oma En Opa Kemp:

    Uiteraard hebben wij met veel interesse het verslag gelezen. Het verslag leest heel gemakkelijk
    en wellcht kunt jer nog eens een boekje schrijven hoe het een au pair in Florida vergaat.
    Uit al die verslagen lijkt het ons best mogelijk om dit te doen. De titel is er al nl: Carmen als au pair.
    Wij hebben zoals je weet jou ook nog even op se skipe gezien Wij kwamen net binnen om een kleine parasol voor Jills te brngen. Want het is hier nu ook echt zomer. Gelukkig verloopt alles voor jou naar wens. Dat is ook een hele gerussterlling voor mam en pap. Je verneemt het ook
    dat vooral pap een stuk rustiger is geworden. Gezien de voorbereidingen en het afschein kan ik mij voorstellen dat het ev en moeilijk is. Dikke kus en de groetjes oma en opa

  • 24 Mei 2012 - 13:14

    Frits:

    Lieve Carmen, maak maar een plekje voor me vrij. Ik kom eraan!!!!! Meisie wat een leven heb je daar.
    Geniet er van en niet te veel cheese cakies,anders kijken de life quards niet meer naar je.

    Groetjes.

  • 02 Juni 2012 - 20:21

    Wendy Hof:

    Hoi Carmen, als ik dit zo lees zou je bijna denken dat je op vakantie bent. Ik weet dat het het best wel moeilijk is om de opvoeding zo over te moeten nemen maar het gaat je goed af. Weet je onze boterham met kaas is ook nog steeds lekker. Ik verheug me nu al op foto's. Is het jongetje wel helemaal in orde je krijgt namelijk het idee dat het om een veel jongere kind gaat dan 10 jaar. Nou, succes ermee en tot het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Winter Park

Als Au Pair naar Orlando

Recente Reisverslagen:

20 September 2012

Rematch en Stress!

14 September 2012

2 week vrij en een twist

03 Augustus 2012

Het weerzien van familie!

25 Juni 2012

Weer wat ''gewerkt''

15 Juni 2012

Rustig weekje maar veel gedaan!
Carmen

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 18148

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 27 Mei 2014

Als Au Pair in Tiburon, California

07 Mei 2012 - 07 Juni 2013

Als Au Pair naar Orlando

Landen bezocht: